Opmerkelijke meerwaarde creëren voor toeleveranciers en retailers in de tuin-, dier- en home-sector.
Als eigenaar van Merklab, werk ik met een team om merkstrategie, branding en marketing te ontwikkelen voor toeleveranciers en retailers in de tuin-, dier- en home-sector. Online leadgeneratie past niet bij onze klanten. Daardoor werden we waren nieuwsgierig naar de aanpak van Optimaal Leadgeneratie, omdat we dachten dat het beter bij onze klanten zou passen.
Samenvatting
Mijn naam is Steffi de Haan. Als eigenaar van Merklab, werk ik met een team om merkstrategie, branding en marketing te ontwikkelen voor toeleveranciers en retailers in de tuin-, dier- en home-sector.
Via Google kwam ik bij Optimaal Leadgeneratie terecht. In 2024 wilden we ons richten op het aantrekken van nieuwe klanten. We waren al succesvol vanuit ons netwerk, maar we hadden ruimte om nieuwe dingen te proberen. Online leadgeneratie past niet bij onze klanten. Daardoor werden we waren nieuwsgierig naar de aanpak van Optimaal Leadgeneratie, omdat we dachten dat het beter bij onze klanten zou passen. Zo hebben we besloten hen in te schakelen.
We zijn in het najaar van 2023 begonnen met de samenwerking van een halfjaar. Optimaal heeft de koude acquisitie voor ons uit handen genomen. Vanwege het succes hebben we na een halfjaar de samenwerking stopgezet. Als de ruimte er in de toekomst weer is, zou ik graag opnieuw met hen samenwerken.
Het is natuurlijk altijd anders om zelf een afspraak te regelen en deze te starten, dan dat je dit uit handen geeft. Bij Optimaal merkte ik dat er een langere doorlooptijd was tussen de afspraken en het daadwerkelijk in gang zetten van een project, dan ik gewend was. Dat is even schakelen, maar daarentegen was de kwaliteit van de contacten gewoon goed.
Wat ik fijn vind, is dat Optimaal ontzettend matcht bij onze nuchtere, Brabantse werkwijze. Dit sluit perfect aan bij de identiteit van ons bedrijf. Er wordt open en eerlijk met je gecommuniceerd. Ze hebben echt de juiste afspraken voor ons gemaakt en begrijpen goed hoe ze per klant maatwerk kunnen leveren.
Ik zou Optimaal zeker aanraden aan anderen. Voor ons was het een hele goede ervaring. Wat belangrijk is, is dat ze goed moeten passen bij jouw bedrijf en jouw klanten. Niet elke klant reageert even goed op koude acquisitie, maar voor ons heeft deze aanpak goed gewerkt.
Al met al zijn we erg tevreden met de resultaten die we hebben behaald.
-
Andere interessante cases
Meer bedrijven laten genieten van een schone, gezonde en prettige leefomgeving
Samen uitblinken, dat is de missie van Fonville Schoonmaakbedrijven. Iedere dag zorgen de 1.200 medewerkers ervoor dat alles weer écht schoon is. De langdurige relatie die ze hebben met de opdrachtgevers is daarvan het bewijs. Toch zaten er nog wat gaten in de planning en dus werden wij ingevlogen om hier iets aan te doen.
-
Andere interessante cases
Het grootste geneesmiddelenbedrijf van Nederland nóg groter maken
MSD is met ongeveer 5.000 medewerker de marktleider in geneesmiddelen. Al bijna 100 jaar zetten zij zich in voor het welzijn van mens en dier. Verdeeld over 4 locaties werkt MSD iedere dag aan de behandeling van de meest uitdagende ziektes. Een flinke taak, maar wel een waarmee ze levens redden. Het is dus van groot belang dat deze medicijnen op de juiste plek terecht komen en daar hebben wij aan bijgedragen.
-
Andere interessante cases
Werkgeluk creëren voor zoveel mogelijk bedrijven in de HR
De Brainport Human Campus brengt mensen uit het onderwijs, het bedrijfsleven en de overheid bij elkaar. Elkaar inspireren, dat is het doel. Meer dan 500 mensen komen dag in dag uit naar de campus in Helmond om te werken, vergaderen of om events bij te wonen. En hoe zijn die 500 mensen daar terecht gekomen? Daar hebben wij aan bijgedragen.