Leer zelf koud bellen
Kom erachter wie jouw droomklant is en hoe je daarmee om tafel komt. Bouw aan je ideale klantenbestand en boek succes voor de lange termijn. Krijg zelf onze droomformule onder de knie met onze online video trainingen.
Begin met koude acquisitie
In acht lessen onze droomformule onder de knie krijgen? Sluit je aan bij onze academie en krijg onbeperkt toegang tot onze online video trainingen.
- Levenslang onbeperkte toegang
- Ga meteen aan de slag!
- Succes gegarandeerd
Zij behaalden al veel succes met onze online video trainingen
-
Direct toepasbaar
Geen stoffige theorie of Latijnse terminologie, maar 100% focus op direct bruikbare inzichten en betrouwbare methoden.
-
12 online lessen
In twaalf lessen bijten we ons vast in alles rondom acquisitie: van waarom en hoe, tot praktische brain insights.
-
Ontdek de droomformule
Leer hoe je de droomformule toepast en hoe jij jouw droomklant eindelijk binnenhaalt.
Gegeven door Viola Markus,
Koningin van de Leadgeneratie.
De inhoud van de lessen
Welkom bij de Optimaal Academie!
GratisWie is jouw droomklant?
Je droomklant. Dat is een klant waar je genoeg aan verdient en geen energie kost maar juist oplevert. Het is cruciaal om precies te weten voor wie je graag wil werken, zodat je jouw koude acquisitie doelgericht kunt inzetten. Schieten met losse flodders kost veel tijd en levert geen gewenst resultaat op. In de eerste les achterhalen we voor wie je graag wil werken, binnen welke branche dit bedrijf valt en wat verdere kenmerken van het bedrijf zijn. Met behulp van onze vijf vragen brengen we je een stap dichter in de buurt van je droomklant.
Val op met een bobbel in een envelop
Welke originele gadget is de ultieme versierpoging? Hierbij houden we je droomklant in gedachten, maar het is ook zeker belangrijk om naar je eigen speerpunten te kijken. Misschien zit er wel een prachtige inhaker in je eigen bedrijfsnaam, dienstverlening of branding. Het doel is het bedenken en maken van een prachtig pakketje en vervolgens op te sturen naar je prospect. We geven voorbeelden van onszelf én klanten die we hiermee succesvol hebben geholpen.
Adressenlijst-Gegevens borgen
Het lijkt zo simpel, die NAW-gegevens, maar je kunt er een heleboel mee om efficiënt acquisitie in te zetten. Waarvoor staat NAW? Waar moet je adressenlijst aan voldoen? Zorg dat je bedrijven zoekt in dezelfde regio, zodat je afspraken kunt combineren en referenties kunt vragen. In deze les zoomen we verder in op het belang van deze ogenschijnlijk oh zo gewone gegevens.
Belscript maken
Inmiddels ken jij je droomklant en schud jij vlekkeloos je pitch uit je mouw. Nu gaan we aan de slag met een belscript. Je krijgt eenvoudige tips om je eigen belscript te vormen. Denk aan een introductie, trigger en het stellen van open vragen. Maar let op! Maak een script altijd als leidraad en lees het nooit op.
Gesprekstechnieken & Koopsignalen
Sommige vragen zijn cruciaal om te stellen en andere kun je maar beter heel snel achterwege laten. Zo is het algemeen bekend dat het stellen van open vragen een gesprek beter op gang helpt dan enkel gesloten vragen. We praten je bij over W en H vragen, geven voorbeelden, bespreken tops en flops en behandelen verschillende gesprekstechnieken. Opdracht voor na de les: ga oefenen!
Zelf koud bellen – Contactpersoon achterhalen
Nu mag de hoorn van de haak! Koud bellen is niet makkelijk, maar wij helpen je graag op weg om een gesprek op je eigen manier vlug warm te maken.
Persoonlijke post versturen
Opvolgen- Afspraken genereren
Binnenkort heb jij de eerste afspraak bij je droomklant. Een date waarvan je niet meer alleen hoeft te dromen. Wat ga je doen? Hoe zorg je voor een goed gesprek met positieve afloop?
Nu kun jij aan de slag!
BonusEen woord van de trainer zelf
Krijg zelf de droomformule onder de knie
Ik ben altijd accountmanager geweest en dus op een bepaalde manier verantwoordelijk voor sales en acquisitie. Al snel merkte ik dat ik dat anders én succesvoller deed dan anderen. Als het zo goed te doen is, waarom deed iedereen dat dan niet op eenzelfde manier? Het bleek een gat in de markt en een nog dieper gat in het gemiddelde leadgeneratie aanbod. Ik startte met Optimaal Leadgeneratie en was vertrokken. Want als ik het kan, kan ik het ook mensen leren. En daar staat nu een topteam dat mijn droomformule letterlijk kan dromen. Ik ben trots en heb nog veel meer mensen mijn verhaal te vertellen!
Veelgestelde vragen
-
Waar kan ik de lessen bekijken / volgen?
Op onze Optimaal Academie pagina kun je stap voor stap zien hoe je toegang krijgt tot alle lessen!
-
Kan ik het certificaat op LinkedIn plaatsen?
Jouw behaalde Optimaal Academie certificaat mag jij publiceren waar je maar wilt! Je bent immers klaargestoomd om op de juiste manier aan de slag te gaan met koude acquisitie.
-
Wat als ik niet tevreden ben?
Wanneer je niet tevreden bent zoeken we samen naar een oplossing waarin we je nog zouden kunnen ondersteunen.
-
Kan ik deze training met collega's delen?
Wanneer je gebruik maakt van de Optimaal Academie is deze curses puur en alleen voor jou bestemd.