Leadgeneratie: zelf leren of uitbesteden?
Waar voor de een het bellen van wildvreemden een koud kunstje is, stijgt bij de ander de belangst naar koortsachtige taferelen. Er zijn enorm veel acquisitie trainingen te vinden om de fijne kneepjes van het koude bellen te leren. Maar als het eigenlijk niet je ding is, kun je het dan niet beter uitbesteden?
Alle mogelijkheden
Optimaal Leadgeneratie biedt zowel opties voor het trainen en opleiden tot volwaardig leadgenerator als het volledig uit handen nemen van jouw leadgeneratie. Beide zijn een mooie optie, want buiten kijf staat dat je bedrijf nieuwe leads nodig heeft. Nu of in de toekomst. Waar je goed aan doet, hangt van jou en je organisatie af. Het heeft natuurlijk allebei voor- en nadelen, die we in dit blog graag met je doornemen.
Leer het zelf
Er zijn veel, heel veel opleidingen te vinden die beloven dat jij de nieuwe nummer één leadgenerator gaat worden. Als je het ons vraagt, dan is de beste opleiding er eentje op maat die bekijkt welke skills je al hebt en wat voor jou organisatie kan werken. Onze Koningin van de Leadgeneratie, Viola Markus, leidt niet enkel intern alle commerciële mensen van Optimaal op, maar heeft ook menig accountmanager of salespersoon getraind tot volleerd leadgenerators. Tijdens onze maatwerk trainingen leert Viola je onze droomformule kennen en toepassen voor succesvolle leadgeneratie. Zo sleep jij behendig je droomklanten binnen. Succes gegarandeerd!
- Voordeel: eenmaal goed getraind, draagt het natuurlijk onherroepelijk bij aan je eigen kennis en ontwikkeling. Dat pakt niemand je meer af!
- Voordeel: jij kent je product of dienst het allerbeste. Hoewel het niet de bedoeling is om inhoudelijk van wal te steken aan telefoon, herken je misschien wel meer triggers of andere koopsignalen.
- Voordeel: je hebt perfect zicht op al je acties, de reacties en de resultaten. Hetgeen je aan telefoon hoort, kun je direct inzetten om je belskills te verbeteren of te gebruiken als input voor je dienst of product.
- Nadeel: naast geld moet je ook veel tijd investeren. Allereerst voor de training of opleiding en vervolgens voor het leren in de praktijk. Je bent er niet zomaar.
- Nadeel: als het niet helemaal je ding is, haalt een professionele beller alsnog meer resultaat.
Of kies voor uitbesteden
Uiteraard is het ook een idee om de magie door ons te laten uitvoeren. We doen niets liever dan bellen en kwalitatieve leads genereren. Uiteraard altijd met onze droomformule, want alleen zo behalen we succes. Het gaat niet om het aantal leads dat je in je schoot geworpen krijgt, maar om de kwaliteit van de leads. Heb je liever één afspraak in de maand die je met 90% zekerheid kan binnentikken of 15 leads waar je eigenlijk niks aan hebt? Precies. Hierbij de voors en tegens op een rij voor het uitbesteden van leadgeneratie.
- Voordeel: 100% aandacht voor leadgeneratie in de tijd die jij kunt besteden aan de dingen die je wel leuk vindt of goed kan.
- Voordeel: geen beginnersfouten waardoor potentiële klanten verloren gaan, maar een professional die van wanten weet.
- Voordeel: je staat er niet alleen voor en krijgt advies van professionals die met je meedenken.
- Nadeel: stop je met de investering, dan stoppen ook de leads.
Bellen maar
Er zijn waarschijnlijk nog legio andere redenen te noemen om leadgeneratie juist wel of niet uit te besteden. Uiteindelijk gaat het allemaal om het binnenhalen van je droomklant. Hoe je dat doet is natuurlijk aan jou: klim je zelf in de telefoon of laat je dat aan ons over?