Koude acquisitie is een vak apart, maar niet voor ons!
Waar wij onze verkooppitches kunnen dromen, winnen wij jouw droomklanten voor ons. Geen standaard of gladde verkooppraat... Nee, wij overtreffen meneer Brugman én jouw verwachtingen! Met onze belskills maken wij het verschil.
Werelddag van de Telecommunicatie
Eenmaal in het DNA gekropen van jouw klant, bellen we ze op. Koud op het dak, maar met een warme stem die jouw droomklant verleidt, enthousiasmeert, informeert, activeert en triggert – en laat smelten voor jouw dienst of product. Onze Droomformule doet de truc: hallo leads, hallo droomklant!
Vandaag, op Internationale dag van de Telecommunicatie, geven we een aantal tips. Van de sluier. Alleen het naadje van de kous goed genoeg?
Koud bellen. Voor veel ondernemers een heet hangijzer. Natuurlijk kun je je sales uitbesteden – doen we met liefde voor je – maar heb jij de ballen om te bellen, word dan een pro met deze tips:
• Een goeie pitch is een daalder waard. Oefen ‘m, droom ‘m en steek ijzersterk van wal. Een goed begin is het halve werk. Vermijd het standaard praatje en ga ‘all in’, want afhaken kan altijd nog. Net als korting geven. Geef niet meteen alles prijs, maar bouw de spanning op.
• Ja, yes, oui, echt waar! Een klant in de ‘ja-modus’ trek je sneller over de streep. Stel je ja-vragen waar de klant bevestigend op kan antwoorden, dan zal de klant sneller tot koop overgaan. Werkt echt zo. Stel je voor: ‘U zegt net dat u al klamme handen krijgt bij de gedachte aan telefonisch acquisitie, dat daarom ergens onderaan uw to-do-list bungelt. Hoe fijn zou het zijn als wij u die taak uit handen nemen, zodat u zich kunt richten op de andere uitdagingen die het ondernemerschap met zich meebrengt?’ Het zet je prospect bewust aan het denken. En is de behoefte aanwezig, dan staat ie al met één been in je klantenbestand.
• Durf te vragen! Een goede pitch is één, maar kop ‘m in door te vragen om die order. Nadat je de interesse hebt gewekt bij de klant, de behoefte hebt achterhaald en weet hoe je deze kunt koppelen aan jouw USP’s, vertel je kort maar krachtig waarom jij de oplossing in huis hebt. Niks hete brei, gewoon recht door zee: ‘Hebben we een deal?’
• Oke, nog eentje dan. Humor! Rode neus en lolbroek zijn niet nodig, maar breek het ijs met een lolletje. Gaat prima hand in hand met serious business. Het versterkt de band met je prospect en je gunfactor.
En trouwens... Geef nooit op. Be like Peter Jan Rens. Want echt, oefening baart kunst. Leer van je ‘fouten’ en polijst je pitches als een pro. Met de overtuiging van een pitbull, maar wel eentje die iedereen wil aaien: een verkoper met een goed verhaal én de gunfactor.
Enthousiast, maar leer je toch nog graag de fijne kneepjes van het vak – door iemand uit het vak? Volg een verkooptraining bij Viola – en droom zelf de Droomformule! Maar schrik niet als je portefeuille straks uit zijn voegen barst. Minder enthousiast – want bibbers of de tijd als vijand – laat ons lekker bellen. En jouw business doen groeien. Wij blij, jij blij!