Bakkie doen?

Wat is een prospect? Wij leggen het uit

Begin je met het genereren van leads, dan kom je gegarandeerd in aanraking met het begrip prospect. Maar wat is een prospect nu eigenlijk? En wat is het verschil met een lead? In dit artikel vind je een beknopte uitleg van het begrip prospect. Back-to-basic, zodat je nooit meer in verwarring bent.  

Wat is een prospect?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: een prospect is iemand met een bepaalde behoefte, maar die nog geen ‘move’ in jouw richting heeft gedaan. Dat kan zijn omdat hij je nog niet kent, of omdat er onvoldoende interesse is in jouw producten.

Wanneer er wél bewezen interesse is naar jouw product of dienst, dan is het niet langer een prospect, maar een lead. Zie het als een potentiële klant die al warm gemaakt is voor een eventuele samenwerking. 

Van prospect naar lead

Van alleen maar prospects ga je als ondernemer niet rijk worden. Het is dus fijn om te weten wat het betekent, maar het wordt pas interessant als je weet hoe je deze kunt omtoveren tot een lead.

Het proces om van iemand een lead te maken wordt leadgeneratie genoemd. Het zal wellicht een kleine teleurstelling zijn, maar dit gaat niet over één nacht ijs. Leadgeneratie vereist aandacht, geduld en een goed doordachte strategie. 

Heb je hier hulp bij nodig? Aarzel niet en neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. 

Verwarring over wat een prospect precies is 

Je zult misschien gemerkt hebben dat er meerdere definities bestaan die beschrijven wat een prospect is.

Sommige definities stellen bijvoorbeeld dat een prospect dichter bij een deal staat dan een lead. 

Wij zijn echter van mening dat het proces start bij een prospect (de droomklant), die geconverteerd wordt naar een lead. Om uiteindelijk, na een eerste samenwerking of aankoop, een langdurige klantrelatie te worden. 

Zelf aan de slag met leadgeneratie?

Wil je zelf beginnen met het voeren van koude acquisitie om van een prospect een lead te maken? In onze andere artikelen geven we meer uitleg over hoe je kunt starten met B2B koude acquisitie. Zo geven we geregeld tips hoe jij jouw koude acquisitie nog efficiënter kunt invullen.

Ook is het mogelijk om samen met ons op zoek te gaan naar jouw prospects (droomklanten). Wanneer je deze goed in beeld hebt, is het namelijk veel makkelijker om te starten met telefonische acquisitie! Neem gerust vrijblijvend contact op om samen aan de slag te gaan. Bijvoorbeeld in de vorm van een training.

You're out of business if you don't approach your prospects

Neem contact met ons op

Bel ons als je durft, wij nemen deze taak graag uit je overvolle of klamme handen. Maar we kunnen het je natuurlijk ook gewoon leren. Durf je nou echt niet te bellen? Mail ons dan.

085 130 22 12

Loop jij wél warm voor koude acquisitie? Wij zijn altijd op zoek naar belkanjers!

Welkom bij Optimaal Leadgeneratie

Kies uw favoriete drankje en plan een afspraak!

  • Koffie

    Melk en suiker naar wens

  • Decaf

    Koffie zonder cafeïne

  • Cappuccino

    Koffie met melk en schuim

  • Latte Macchiato

    Koffie met melk en schuim

  • Thee

    Veel verschillende smaakjes

  • Water

    Water zonder koolzuur

  • Bruisend water

    Water met koolzuur

  • Cola

    Frisdrank

  • Cola zero

    Frisdrank 0% suiker

Vrijblijvende afspraak maken?

Vul het onderstaande formulier in

Durf je ons niet te bellen?

WhatsApp ons dan

Je gebruikt een verouderde webbrowser

Deze website maakt gebruik van moderne technieken die niet worden ondersteund door jouw webbrowser. Update mijn webbrowser

×