Extra dienstverlening wegens coronavirus

Steeds meer bedrijven nemen maatregelen om de risico’s van het coronavirus in te dammen. Medewerkers werken vanuit huis, bijeenkomsten worden afgezegd en ook zakelijke afspraken vinden nauwelijks meer doorgang. Maar je bent ondernemer, dus je moet door. Hoe doe je dat wanneer de wereld in de houdgreep wordt gehouden door het coronavirus? Optimaal Leadgeneratie weet er wel raad mee en komt met extra dienstverlening wegens het coronavirus.

  • 3 minuten
  • 16 maart 2020

Viola Markus

Dienstverlening wegens coronavirus: Klantcontact bij annuleren evenement

Optimaal Leadgeneratie ondersteunt inmiddels meerdere bedrijven bij het klantcontact omtrent afgelaste evenementen. Wij geloven immers in de kracht van een persoonlijke aanpak, zeker in bizarre tijden als deze – waar mensen smachten naar duidelijkheid.

Onze medewerkers nemen namens jouw bedrijf contact op met de gasten die de bijeenkomst of het evenement zouden bezoeken om ze persoonlijk te informeren. De ervaring wijst inmiddels uit dat dit zeer op prijs wordt gesteld. Een e-mail wordt immers beschouwd als onpersoonlijk en biedt weinig ruimte om vragen te stellen.

Heb je dus een bijeenkomst of evenement dat geannuleerd of verplaatst moet worden? Wij dragen er zorg voor dat iedereen op de gastenlijst op de hoogte worden gebracht. Hiervoor kun je contact opnemen via onderstaand contactformulier of per telefoon: 085 130 22 12.

Ook interessant: Online tools voor afspraken

Heb je te maken met afspraken die niet door kunnen gaan wegens het coronavirus? Onderdeel van onze dienstverlening voor klanten is dat we afspraken verzetten waar nodig. Maar je kunt ook overwegen gebruik te maken van een online alternatief. Zo kunnen de afspraken tóch doorgang vinden, zonder risico te lopen op besmetting. Wij hebben er alvast twee voor je uitgezocht die prima geschikt zijn voor een conference call.

1. Skype
Misschien wel het bekendste platform voor videobellen. Niet alleen fijn omdat je elkaar kunt zien, maar je kunt ook documenten toesturen en gebruikmaken van de chatfunctie. Dat kan zeker handig zijn nu het gebruik van een flip-over niet heel praktisch is. Soortgelijke alternatieven zijn FaceTime (iOS) en videobellen via WhatsApp, maar daarvoor ben je genoodzaakt je eigen 06-nummer te gebruiken. Zakelijk gezien soms niet ideaal dus.

2. Cisco Webex
Een prima gratis variant van dit platform voor conference calls is beschikbaar. Groot voordeel is dat er binnen Webex ook interactieve whiteboards te gebruiken zijn. Een prima digitaal alternatief voor de flip-over dus. Bovendien is het systeem prettig in gebruik en zou het in principe tot 100 deelnemers aan moeten kunnen!

Over de auteur

Viola Markus

Viola is de drijvende kracht achter Optimaal. Met haar passie voor commercie, haar gevoel voor persoonlijk contact en oprechte aandacht creëert ze elke dag opnieuw kansen voor ondernemers.