5 boeken die je inzicht in sales drastisch veranderen

14-03-2019

Wist je dat een paar minuten lezen per dag allerlei fijne voordelen heeft? Lezen boost je creativiteit en concentratievermogen. Een soort ‘fitness voor de geest’, zou je kunnen zeggen. Tegelijkertijd is lezen een ideale vorm van ontspanning; fysiek én mentaal. Pak je dan ook nog eens een boek waar je wat aan hebt? Dan ben je helemaal goed bezig. Daarom zetten wij in dit blog vijf boeken op een rijtje die jou nieuwe salesinzichten geven. Kortom: leesvoer dat jou een betere verkoper maakt!

1. Het Rode Boekje voor Verkopers, door Jeffrey Gitomer
De Amerikaan Jeffrey Gitomer – allround verkoper én bestsellerauteur – leert je waarom mensen willen kopen, in plaats van hoe jij moet verkopen. Handig! Aan de hand van 12,5 principes voor megaverkopen loodst Gitomer je door de belangrijkste regels en inzichten voor verkopers. Een handzaam boekje vol tips en adviezen die direct toepasbaar zijn voor de verkoper. Spreekt zijn directe, enthousiaste, meeslepende stijl je aan? Dan kun je na het Rode Boekje meteen door met De Salesbijbel.

2. Sales vanuit je Hart, door Richard van Kray
Je klant het gevoel geven dat het om hem of haar draait. Zonder te vervallen in holle frases, en zonder het contact te verliezen met de identiteit van jouw merk of bedrijf. Het boek Sales vanuit je Hart helpt daarbij. Verkoper, trainer en schrijver Richard van Kray gaat terug naar de basis van verkopen: menselijk contact. Zonder voor te kauwen wat je wanneer moet doen en zeggen, want daar word je als verkoper zelden beter van. Zoals hij zelf zegt: als je echt van betekenis wilt zijn voor een klant, moet je authentiek en ambitieus durven zijn. Kies voor jezelf en klanten kiezen voor jou!

3. Invloed, door Robert Cialdini
Meesterpsycholoog Robert Cialdini geeft je in zijn boek Invloed zes wetenschappelijk onderbouwde ‘beïnvloedingsprincipes’, zes geheimen voor verleiding. Zelf noemt hij ze ‘weapons of influence’, psychologische trucjes die óók (of misschien zelfs juist) in de koude acquisitie uitstekend toepasbaar zijn. Cialdini’s boek is in dertig talen verschenen, en er zijn ruim drie miljoen exemplaren van verkocht.

4. Rake vragen, door Siets Bakker
Rake Vragen zijn PATS BOEM! Aldus organisatieadviseur Siets Bakker, schrijfster van het boek Rake Vragen. Ze zijn praktisch. Ze helpen je achterhalen waar problemen liggen en waarom. Ze brengen beweging. In werk en privé. Bij jezelf of anderen. Stap voor stap leer je in dit boek rake vragen stellen. Je krijgt kant-en-klare rake vragen. Je leert ook hoe je zelf je eigen rake vragen kunt formuleren. En hoe je de vraag zó kunt stellen dat het raak is. Heel bruikbaar als je zelf koud gaat bellen – of bij andere zakelijke gesprekken.

5. Verdubbel je sales, door Bruce King
Neuro-Linguïstisch Programmeren (NLP) is een communicatiemethodiek; het gaat over hoe je zintuigen informatie opvangen, hoe je deze informatie verder verwerkt en hoe dit zich uit via je gedrag. Ben je je bewust van deze processen? Dan kun je ze beter sturen. En da’s handig. De methode wordt vaak ingezet in therapiesessies. Maar óók zakelijk. In Double your Sales leer je hoe je bewezen NLP-technieken kunt gebruiken om je onderbewustzijn te programmeren voor verkoopsucces. Mét praktische oefeningen. Aan de slag!

Liever uitbesteden?
Principes uit de sales, psychologie, communicatie en NLP: ze helpen je allemaal een betere verkoper te worden. Pak jij voor jouw welverdiende zen-momentje liever de laatste nieuwe Dan Brown, een spannende detective of een juicy chicklit? Of ben je überhaupt niet zo’n lezer? Maar wil je wél graag zelf aan de slag met koude acquisitie? Optimaal Leadgeneratie geeft je graag alle benodigde tools voor effectieve koude acquisitie; wij geven namelijk ook trainingen! En anders kun je ook altijd nog gewoon jouw cold calls aan ons overlaten. Wij zetten graag al onze kennis en ervaring in om jou als commerciële professional of ondernemer aan tafel te brengen bij relevante gesprekspartners. Benieuwd naar onze werkwijze? Neem gerust eens contact met ons op.

Terug