Vakantieperiode

27-06-2018

Toe aan wat verfrissing op een warme zomerdag? Plan een dagje koude acquisitie in. Ik hoor je denken: in deze tijd, als iedereen op vakantie is? Precies! Veeg dat duiveltje van je schouder en denk in kansen. Ze liggen namelijk voor het oprapen!

1. Als iedereen zo denkt over het stilleggen van zijn acquisitie, ben jij dus de enige die belt. En dat betekent: meer tijd en meer aandacht helemaal voor jou, je bedrijf en je aantrekkelijke voorstel.


2. Veel mensen op vakantie, dat is juist een kans. Je hebt minder last van gatekeepers, zoals een secretaresse of assistent die je afwimpelt. Met een beetje geluk kom je direct uit bij de persoon die je al zo lang wilt spreken!


3. Tijdens de zomervakantie zijn er minder afspraken en minder vergaderingen. De persoon aan de andere kant van de lijn heeft dus veel meer tijd dan normaal gesproken. En de vakantieperiode zorgt daardoor vaak ook voor een positievere mindset, waardoor de ander veel meer open staat voor jouw verhaal.


4. Wellicht heb je het zelf ook rustiger. En dus heb je meer tijd voor vooronderzoek. De website van je prospect bekijken, zoeken naar kansen en raakvlakken, wat rondneuzen op LinkedIn. Hoe meer informatie, hoe beter je voorbereiding en hoe groter de kans op succes.


5. Dikke kans dat de concurrentie helemaal niets aan acquisitie doet deze zomer. Buiten jouw handige timing hoef je niks extra’s te doen om ze te slim af te zijn.


Dus ben je wel toe aan wat verkoeling, probeer het gewoon! Zeker weten dat je meer resultaat boekt dan je zelf had verwacht. Succes!

Terug