Goede verkopers zijn goed in verkopen. Dat wil zeggen: ze hebben hun verhaal klaar en weten precies hoe ze hun aanbod willen promoten. Vaak zijn ze uitgerust met tomeloos enthousiasme,…
Lees meerBlog
Acquireren tijdens de feestdagen? Goed idee!
De jaarwisseling nadert met rasse schreden. Nog een paar weken en dan zijn de feestdagen aangebroken. Traditioneel dé periode om rust te nemen en af te schakelen. Ook acquisitie wordt…
Lees meerHet verschil tussen relatiebeheer en accountmanagement
Het lijkt op elkaar, maar er zijn wel degelijk verschillen. Een relatiebeheerder heeft een andere rol dan een accountmanager, hoewel ze allebei intensief klantcontact onderhouden. Wat is het verschil tussen…
Lees meerWat is acquisitie?
Ieder bedrijf heeft klanten nodig, dat is een gegeven. Succesvolle bedrijven hebben een continue aanwas van nieuwe klanten. Daarvoor moeten ze kwaliteit leveren én in staat zijn nieuwe klanten te…
Lees meer7 Trends in leadgeneratie
Marketeers weten het maar al te goed: aandacht is schaars. De markt is altijd in ontwikkeling en de concurrentie om de klant is groot. De informatielawine is onstuitbaar en de…
Lees meerAcquisitie plegen in 15 stappen
Telefonische koude acquisitie plegen kan lastig zijn om mee te beginnen, dus vaak is een stappenplan geen overbodige luxe. Een checklist, zodat je zéker weet dat je geen cruciale basisstappen…
Lees meerWat is een prospect? Wij leggen het uit
Begin je met het genereren van leads, dan kom je gegarandeerd in aanraking met het begrip prospect. Maar wat is een prospect nu eigenlijk? En wat is het verschil met…
Lees meerBelangrijkste eigenschappen van een accountmanager
Wie koude acquisitie zegt, zegt accountmanager. Maar welke eigenschappen maken een accountmanager succesvol? Wij zochten het voor je uit. Deze eigenschappen moet een goede accountmanager hebben Hieronder vindt je de,…
Lees meerB2B koude acquisitie: zó pak je het aan
Bij Optimaal Leadgeneratie plegen we dagelijks koude acquisitie binnen de B2B-markt. Dit doen we telefonisch. Veel mensen hebben door de ervaring met vele typische callcenter-telefoontjes negatieve associaties bij telefonische acquisitie,…
Lees meer